Καραμανλής: Ο ΒΟΑΚ γίνεται πραγματικότητα -Στα τέλη του ’22 στήνονται τα πρώτα εργοτάξια

Στον συνολικό σχεδιασμό του μεγάλου έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Το πλήρες σχέδιο του ΒΟΑΚ παρουσιάστηκε το περασμένο Σάββατο στην Κρήτη, σε εκδήλωση στην οποία παρέστη και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Πρόκειται για ένα δαιδαλώδες έργο, προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ, με τον αυτοκινητόδρομο να έχει μήκος περί τα 300 χιλιόμετρα, δεκάδες γέφυρες και τούνελ.

Ο Κ. Καραμανλής μίλησε για τον ΒΟΑΚ στον τηλεοπτικό σταθμό «Κρήτη TV», επισημαίνοντας ότι το έργο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

ΒΟΑΚ: Πότε ξεκινά το έργο, πότε θα παραδοθεί

Ο υπουργός υποστήριξε ότι, βάσει του σχεδιασμού, τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στα τέλη του 2022 και πως ο ΒΟΑΚ θα είναι έτοιμος στο σύνολό του το 2029. Οπως είπε, πρόκειται για ένα έργο που συζητείται εδώ και 25 χρόνια, όμως τώρα, για πρώτη φορά, δεν είναι μια αφηρημένη σκέψη, αλλά ένα έργο με συγκεκριμένο περιεχόμενο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μιλάμε για έναν ολοκληρωμένο οδικό άξονα από τη μια άκρη της Κρήτης στη άλλη άκρη του νησιού», είπε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι έγιναν τεράστια άλματα και από τη «σφαίρα του απραγματοποίητου, πλέον γίνεται πραγματικότητα», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, ανατέθηκαν από το υπουργείο πάνω από 16 μελέτες και για πρώτη φορά αναμένεται να γίνει περιβαλλοντική αδειοδότηση από το υπουργείο Περιβάλλοντος. «Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Διότι έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουμε μία ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του δρόμου και, το πιο σημαντικό, ένα πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Δηλαδή, όχι λόγια στον αέρα, όπως στο παρελθόν», πρόσθεσε.

Οι φάσεις του έργου

Ο Κώστας Καραμανλής υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε μια «μολυβιά στον χάρτη», χωρίς ουσιαστική και ενιαία χάραξη. «Και δεν είναι μόνο αυτό! Δεν υπήρχε πλάνο χρηματοδότησης, μόνο πολύ μικρή, για να μην πω ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα. Υπήρχαν, δηλαδή, λίγες αποσπασματικές παρεμβάσεις κατά μήκος του άξονα, χωρίς καμία συνοχή», σημείωσε.

Επίσης, ο κ. Καραμανλής είπε ότι, χωρίς να θέλει να μπει σε πολιτική αντιπαράθεση ή να μηδενίσει την όποια συμβολή της προηγούμενης κυβέρνησης, το έργο, δυστυχώς, ήταν στη σφαίρα του απραγματοποίητου.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του άξονα, ο υπουργός ανέφερε ότι, με την έκδοση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, μέχρι το τέλος του έτους, η εκτίμηση είναι ότι στο τέλος του ’22 θα στηθούν εργοτάξια και έως τις αρχές του ’24 θα έχουν ανοίξει όλα τα «μέτωπα» στον ΒΟΑΚ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

  • Πρώτο θα είναι το κομμάτι Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος. 
  • Κατόπιν το ΣΔΙΤ, δηλαδή το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη, και τελευταίο το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης, που είναι σχεδόν 157 χιλιόμετρα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο.
  • Επίσης, για πρώτη φορά μπαίνει μέσα και το κομμάτι Κίσσαμος – Χανιά, που είναι 37,5 χιλιόμετρα και είναι προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης, και προχωρά  επίσης και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο.

«Έχουμε λύσει όλα τα αρχαιολογικά ζητήματα»

Στο ερώτημα αν προκύψουν προβλήματα με την αρχαιολογία, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι όλα τα μεγάλα ζητήματα και στην περιοχή των Απτέρων και στην περιοχή του Εσταυρωμένου έχουν λυθεί, αφού υπήρξε πολύ στενή συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες τόσο του υπουργείου Πολιτισμού όσο και των περιοχών της Κρήτης, και η κατάληξη είναι μια χάραξη που δημιουργεί όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα.

«Είναι η πρώτη φορά που μπορούμε να πούμε κατηγορηματικά πως ”ναι, ο ΒΟΑΚ θα γίνει”. Γιατί έχουμε τελική χάραξη, χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης τόσο για την κατασκευή όσο και για τη λειτουργία και τη συντήρηση, που δεν είχαμε ποτέ, και ένα χρονοδιάγραμμα, που σημαίνει ότι το έργο θα αρχίσει να εκτελείται το ’22», ανέφερε στη συνέχεια.

«Πολιτικές ”Μαυρογυαλούρου” από τον ΣΥΡΙΖΑ για τα διόδια»

Ο κ. Καραμανλής απάντησε και στις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί ακύρωσης των σχεδίων της προηγούμενης κυβέρνησης μόνο και μόνο για να μπουν διόδια:

«Ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ επί της ουσίας είχε δεχτεί τα διόδια. Διότι δεν υπάρχει καμία σύμβαση παραχώρησης -θυμίζω ότι το μεγάλο κομμάτι Χανιά-Χερσόνησος είναι σύμβαση παραχώρησης- χωρίς να έχει διόδια. Οπότε όσα λέγονται δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα. Και νομίζω ότι τόσο οι πολίτες της Κρήτης όσο και οι πολίτες όλης της χώρας καταλαβαίνουν ότι αυτές είναι πολιτικές του Μαυρογυαλούρου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε και αυτό που ακούστηκε ότι θα πληρώνουν διόδια μόνον οι επισκέπτες και οι τουρίστες. «Θα έλεγα ότι αυτά είναι στα όρια του φαιδρού. Γιατί κάτι τέτοιο αντίκειται σε όλες τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αν το κάναμε δεν θα παίρναμε ποτέ χρήματα από τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία».

Κλείνοντας το θέμα των διοδίων, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι, όπως σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, υπάρχουν ειδικά εκπτωτικά πακέτα για τους μόνιμους κατοίκους, δηλαδή για αυτούς που χρησιμοποιούν τους δρόμους καθημερινά. «Επομένως, εδώ μιλάμε για λελογισμένη χρέωση διοδίων. Δεν μιλάμε για νούμερα τα οποία είναι απαγορευτικά».

«Προέχει η ασφάλεια στη χάραξη του άξονα»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το κόστος του έργου θα είναι 2 δισ., ενώ το πιο βασικό είναι ότι έχει εξασφαλιστεί η συντήρηση και η λειτουργία του δρόμου, ώστε να είναι ασφαλής. «Βελτιώσαμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου. Αυξήσαμε, όπου χρειάζεται, τα όρια ταχύτητας, βάλαμε ανισόπεδους κόμβους για να κάνουμε έναν δρόμο ασφαλή, και σε απόλυτη συνεννόηση με την Περιφέρεια και τους τοπικούς φορείς λύνουμε όποια μικροπροβλήματα στη χάραξη, για να προχωρήσει το έργο το συντομότερο».

Τέλος, ο κ. Καραμανλής, αναφερόμενος σε ορισμένες διαφωνίες που διατυπώνονται σε συγκεκριμένη περιοχή, σημείωσε ότι έχει γίνει ένας εκτεταμένος διάλογος με την Περιφέρεια Κρήτης για τη χάραξη, και διαβεβαίωσε ότι όπου υπάρχουν κάποιες ενστάσεις ή όπου μπορούν να γίνουν διορθώσεις θα γίνουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αλλά να πω το εξής: Αν αρχίσουμε τώρα το ράβε-ξήλωνε, δεν θα γίνει ποτέ ο δρόμος. Επομένως, θα ήθελα να παρακαλέσω τους πάντες να δείξουν μία αυτοσυγκράτηση και να δούμε το συλλογικό καλό όλου του νησιού. Ναι, είμαστε εδώ να συζητήσουμε όποιες διορθώσεις, αλλά δεν είμαστε εδώ να διακινδυνεύσουμε τη βιωσιμότητα του έργου. Και σε αυτό είμαι πολύ ξεκάθαρος», κατέληξε ο κ. Κώστας Καραμανλής.

Ακολουθήστε το iefimerida.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο iefimerida.gr

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search